loading...
vilachoobi
asadi بازدید : 68 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

موضوعی که همه در مورد کلبه چوبی مسکونی بر سر آن توافق دارند، احساس یکی‌بودن آن‌ با طبیعت است. این کلبه‌ها دنج و راحت هستند. هنگامی که وارد یکی از آن‌ها می‌شوید، احساس می‌کنید در خانه‌ی خودتان هستید و این احساس در ماه‌های سرد زمستان بیشتر هم می‌شود. وجود یک شومینه به زیبایی این کلبه‌ها می‌افزاید.

شومینه‌ها فقط مخصوص اتاق نشیمن نیستند، بلکه برای اتاق‌خواب هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شومینه‌ها مایه آسایش و راحتی هستند. می‌توانید تصور کنید که در حال نگاه‌کردن به زغال‌های سرخ و شعله‌های آتشی هستید که اتاق شما را روشن می‌کنند. با وجود این‌که ممکن است داشتن یک شومینه در اتاق‌خواب شدنی نباشد، می‌توانید با چند گام ساده تجسمی از آن را به‌وجود آورید.

این کار باعث می‌شود فضای گرم‌تر و دنج‌تری داشته باشید و کمک می‌کند تا بر روی مهارت‌های خودکفایی خود کار کنید. این‌طور که دنیا پیش می‌رود، در آینده‌ای نزدیک، داشتن چنین مهارت‌هایی ضروری خواهد بود. خوبی این پروژه سادگیِ آن است و همچنین فرصت خوبی فراهم می‌کند تا در کنار عزیزانتان باشید. بیایید شروع کنیم.

جهت مشاهده نمونه کارهای خانه چوبی کلیک نمایید.

وسایل مورد نیاز

منبع نور

شومینه، حتی اگر مصنوعی باشد، باید ظاهری شبیه به یک منبع گرمای واقعی داشته باشد. به همین دلیل شما به یک منبع نور احتیاج خواهید داشت. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از شمع استفاده کنند، چون شمع‌ها نورِ گرمی دارند. اما توجه داشته باشید که اگر بدون مراقبت رها شوند، می‌توانند عواقب ویران‌کننده‌ای در پی داشته باشند. همچنین استفاده از شمع در نزدیکی حیوانات خانگی و کودکان توصیه نمی‌شود.

گزینه‌ی بعدی لامپ است. این گزینه نیز گاهی محکوم به شکست است، چرا که بعضی از لامپ‌ها به‌قدری داغ می‌شوند که امکان دارد آتش بگیرند. می‌توانید از یک منبع مشابه استفاده کنید. هر کدام را که انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که برای پرهیز از هر نوع حادثه‌ای حواس‌تان به شومینه باشد.

ابزار

در این روش، به یک میز آرایشِ کِشودار قدیمی احتیاج خواهید داشت، احتمالاً می‌توانید در اتاق‌خواب یا انباری یکی پیدا کنید. حالا، این‌جاست که مهارت‌های خودکفایی شما محک زده خواهد شد. شما به یک پیچ گوشتی، یک چکش، رنگ، تعدادی پیچ، تعدادی میخ بی‌سَر، بتونه‌ی چوب یا یک ماده‌ی چسبنده‌ی دیگر نیاز خواهید داشت. اگر یک میز عسلی قدیمی دارید که یک‌ گوشه بلااستفاده افتاده است، می‌توانید آن را هم به ترکیبات ساختاری اضافه کنید. با وجود این‌که ممکن است در نهایت از همه‌ی این ابزارها استفاده نکنید، خوب است که در صورت نیاز آن‌ها را در کنار خود داشته باشید. در مورد ماده‌ی چسبنده خیلی سخت‌گیری نکنید. می‌توانید به‌جای آن از چسب یا گچ استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت خانه چوبی با ویلا چوبی تماس بگیرید.

روند انجام کار

در وهله‌ی اول، تمام وسایل موردنیاز را تهیه کنید. با این کار، دیگر وقفه‌ای در کارتان نمی‌افتد و لازم نیست با شتاب به فروشگاه یا انباری بروید تا وسیله‌ای را که نیاز دارید، بردارید. در مورد میز آرایش باید بگوییم که بهتر است یک میز آرایش قدیمی و کهنه که دیگر زیاد از آن استفاده نمی‌کنید را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید چنین میز آرایشی پیدا کنید،گشتی در خیابان بزنید شاید به‌طور شانسی به یک حراجی اثاثیه‌ی منزل بر بخورید.

مردم اغلب میزهای آرایش قدیمی خود را به قیمت‌های بسیار پایینی می‌فروشند. اگر برای استفاده از یک میز آرایشِ نو تردیدی ندارید، می‌توانید مقداری پول جمع کنید.

ارتفاع و طول میز آرایشی که انتخاب می‌کنید باید هم‌اندازه‌ی شومینه‌ای باشد که می‌خواهید برای مکان موردنظرتان بسازید. در این مرحله، این تنها چیزی‌ست که باید نگران آن باشید. نه رنگِ آن مهم است و نه عرض آن، بلکه فقط ارتفاع و طول میز آرایش است که اهمیت دارد. فرض را بر این بگذاریم که شما یک شومینه‌ی بزرگ می‌خواهید، پس یک میز آرایش بزرگ تهیه کنید و همین‌طور بالعکس.

حالا می‌رسیم به دلیل این‌که میز آرایش باید بلااستفاده باشد. مرحله بعدی شامل برداشتن تمام کشوها و قطعات فلزیِ درون میز آرایش است. زمانی که کارِ بیرون‌ آوردن قطعات به پایان برسد، میز آرایش باید مثل یک فضای توخالی شده باشد. این یعنی تمام ریل‌ها و پیچ‌ها از جای خود درآمده باشند. اگر این کار درست انجام شود، فقط چهارچوب یا همان بدنه‌ی میز آرایش باقی خواهد ماند. اما نگران نباشید، اگر زمانی خواستید دوباره در آن رخت و لباس و وسایل شخصی بگذارید، باز هم می‌توانید آن را سرهم کنید.

کشوها را کنار بگذارید و از بین‌شان، آن‌ سه تایی را که از همه بیشتر می‌پسندید انتخاب کنید. رویه‌ی خارجی این سه کشو باید از بقیه سالم‌تر باشد. تخته‌ی جلوییِ این کشوها (یعنی قسمتی که دسته روی آن قرار دارد) را جدا کنید. دسته‌ها را نیز درآورید و جای سوراخ‌های پیچ را با چسب پر کنید. حالا می‌توانید تا زمانی که چسب کاملاً خشک شود، استراحت کوتاهی بکنید. شاید بتوانید برای خود کمی قهوه دم کنید و در حینی که منتظر تکمیل‌شدن شومینه خود هستید آن را داغ بنوشید.

وقتی چسب‌ها خشک شدند، شروع کنید به چسباندن آن سه تخته به چهارچوب میز آرایش. بالاترین بخش چهارچوبِ خالی میز آرایش را پیدا کنید؛ یعنی جایی که قبلاً بالاترین کشو قرار داشت. یکی از تخته‌ها را به کمک میخ به میز آرایش محکم کنید. در صورت امکان از کوچک‌ترین میخی که می‌توانید بیابید استفاده کنید، به این ترتیب مطمئناً در آخر کار یک سطح صاف و یکدست خواهید داشت. یا به جای آن می‌توانید تخته را از داخل به میز آرایش پیچ کنید.

سپس فاصله‌ی باقی‌مانده بین تخته‌ی وصل‌شده و انتهای میز آرایش را اندازه بگیرید. فاصله‌ی باقی‌مانده تا سطح زمین را لحاظ نکنید و در عوض روی فضای خالی تمرکز کنید. حالا این اندازه را با اندازه‌ی دو تخته‌ی دیگری که در اختیار دارید مقایسه کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید چه اصلاحاتی باید انجام دهید.

اگر طول تخته‌ها از اندازه‌ی فضای خالی کمتر باشد، باید انتهای میز آرایش را ببرید. اما اگر طول تخته‌ها درازتر از اندازه‌ی فضای خالی باشد، باید تخته‌ها را ببُرید تا هم‌اندازه‌ی فضا شوند. شما نیاز دارید که تخته‌ها با آن فضا جفت شوند، به عبارتی باید بتوانید تخته‌ها را از درازا در آن فضا جا دهید و برای این کار باید متناسب با شرایط موجود، اصلاحاتی انجام دهید.

حالا می‌توانید تخته‌ها را به صورت عمودی به میز آرایش متصل کنید، یکی را سمت راست بچسبانید و دیگری را سمت چپ. از میخ‌های کوچک استفاده کنید تا کار نصب را بی‌دردسر به اتمام برسانید. فرض کنیم شما قسمتی از میز آرایش را بریده‌اید؛ در این حالت انتهای میز آرایش شما باز است و برای این‌که کار تمام‌ شده به نظر برسد باید فکری به حال تَه آن کنید. این‌جاست که به یک میز عسلی احتیاج پیدا خواهید کرد. پایه‌های عسلی را ببُرید و سطح میز را به تَه میز آرایش وصل کنید.

در آخر، با استفاده از رنگ داخل شومینه را سیاه و بیرون آن را سفید کنید، چون این کار چوب را از نظرها پنهان خواهد کرد. می‌بینید؟ این یک روند بسیار ساده برای تکمیل زیبایی کلبه‌ چوبی شماست.

asadi بازدید : 53 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

خانه پیش ساخته چوبی، سازه ای است که در کارگاه یا کارخانه تولید خانه چوبی ساخته می شود و توسط وسیله حمل و نقل مناسب به محل نصب حمل می گردد که این حالت را در کانکس های فلزی بیشتر می توان مشاهده کرد اما برای داشتن یک خانه پیش ساخته چوبی به زمان زیادی نیاز نیست و با سفارش یک کلبه یا خانه چوبی، سازه در زمان حداکثر یک ماه در محل مورد نظر نصب می گردد.

چوب، اکنون از مصالح ساختمانی بسیار شیک به حساب می آید که از لحاظ زیست محیطی و طبیعی، دوام بالایی دارد و از نظر کارکرد، امتحانش را پس داده است. اگرچه بسیاری از مردم ظاهر خانه های خود را با آجرکاری تزئین می کنند، اما محبوبیت قاب و الوارهای چوبی، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. اما مزایا و معایب خانه های چوبی در چیست؟

جهت ساخت ویلای چوبی با رایمون سازه یا ویلا چوبی تماس بگیرید.

چوب ماده ای با دوام، مقاوم، طبیعی و سازگار با محیط زیست است.

چوب، یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی در جهان است. چوب، نه تنها برای ساخت و ساز مسکن بلکه برای ساخت پل، سیستم آبرسانی و شبکه ی فاضلاب نیز استفاده می شود. استفاده مکرر از سایر مصالح ساختمانی (سیمان، بتون و آجر) باعث شد تا کم کم این مطلب جا بیفتد که چرخه عمر چوب، نسبتاً کوتاه است. اما، این اعتقاد رایج، نادرست بود؛ زیرا خانه های حفاظت شده ای با طول عمر بین 600 تا 700 سال در شمال روسیه، وجود دارند که بر دوام چوب صحه می گذارند. خانه های قدیمی چوبی ساخته شده در آمریکای شمالی، کانادا، اسکاندیناوی، همچنین ثابت می کنند که بهبود مصالح ساختمانی، گرایش‌ها و راه‌حل‌های مدرن به ما این امکان را می دهد تا جایگزینی با سختی برابر با آجر پیدا کنیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت خانه چوبی تماس بگیرید.

 
asadi بازدید : 48 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

از سالهای بسیار دور بشر به این مطلب پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل جوی در محیطهای بیرونی افزایش چشمگیر می دهد و در این راستا تحقیقات بسیار گسترده در کشور های مختلف در این زمینه آغاز شد.

کشور فنلاند پس از سالها تحقیقات و آزمایش در زمینه تیمار حرارتی چوب، به روش ترمو وود (THERMO WOOD) دست یافت که به شرح زیر می باشد:

فاز اول:

ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند و سپس در داخل دستگاه ترمووود آنها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند که این مطلب باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت چوب می شود.

فاز دوم:

حرارت را 180 تا 220 درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا برده و در این حالت کلیه صمغ و رطوبت چوب خارج شده و به صفر نزدیک می شود و ساعتها در این دما و شرایط باقی می ماند و تمام قسمتهای چوب تا مرکز آن به رنگ قهوای روشن در می آید.

فاز سوم:

چوب آرام آرام سرد شده تا دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند. در این مرحله چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 در صد می رسد .

هیچگونه ماده شیمیایی در این فرایند استفاده نشده و تمام عملیات بدون هیچ گونه افزودنی انجام می گیرد که پس از این فرایند چوب ها در مقابل سرما و گرما و بارندگی و رطوبت و حشرات هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم شده و به دو رده (CLASS ) زیر تقسیم بندی می گردد:

CLASS THERMO-S

در این روش چوب تا 180 درجه سانتی گراد گرما می بیند و مقاومت آن بالا رفته و معمولا برای محیطهای داخلی به کار می رود و STABILITY چوب افزایش پیدا کرده و در مقابل تغییرات ابعادی، ثبات پیدا می کند.

CLASS THERMO-D

در این روش چوب تا 220 درجه سانتی گراد گرما می بیند و استحکام آن در مقابل کلیه عوامل جوی بالا رفته و DURABILITY چوب افزایش یافته و برای استفاده در محیطهای خارجی و محوطه های باز بسیار مناسب می باشند.

جهت استعلام قیمت کلبه چوبی با رایمون سازه ( ویلا چوبی ) تماس بگیرید.

برای ساخت ویلای چوبی با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه تماس بگیرید.

 

asadi بازدید : 524 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

خانه های پیش ساخته به دو دسته عمده قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم بندی می شوند لذا صرف پیش ساختگی دلیلی بر قابل حمل بودن آن نیست.

1 – خانه های پیش ساخته قابل حمل : انواع کانکسها ، کیوسکهای نگهبانی ، توالتهای عومی قابل حمل و غیره در این دسته قرار میگیرند.

سازه این نوع خانه های پیش ساخته عمدتا تشکیل شده از یک فریم و شاسی فلزی که دیوارهایی از جنس ساندویچ پنل یا ورق و عایق و کف بر روی آن پیچ و با تعبیه قلاب هایی بر روی سقف قابلیت بارگیری و حمل آنها تامین می گردد.

کابرد این سازه های پیش ساخته به صورت موقتی کوتاه مدت می باشد و به خاطر متریال مصرفی و نوع ساخت جهت اقامت دائمی مناسب نمی باشند ضمنا به علت مشکلات ترافیکی در حمل این نوع سازه ها ابعاد آنها محدودیت داشته و برای حل این مشکل در واحدهای بزرگتر آنها را به صورت قطعات مجزا به محل حمل کرده و در آنجا در کنار یکدیگر قرار می دهند.

2- خانه های پیش ساخته غیر قابل حمل : انواع سازه های سبک اعم از خانه پیش ساخته چوبی وود فریم و خانه های پیش ساخته ال اس اف و خانه های پیش ساخته چوبی الواری در این گروه قرار میگیرند.

در رابطه با سازه این نوع ویلاهای های پیش ساخته به تفصیل در صفحه اول توضیح داده شد.

این نوع سازه پیش ساخته نسبت به خانه چوبی پیش ساخته قابل حمل به مراتب از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشند.

مورد استفاده این سازه ها در ساخت خانه و ویلای پیش ساخته جهت استفاده بلند مدت و دائمی ، احداث خانه های روستایی، شهرکهای ویلایی، ساختمان های کوتاه مرتبه و ساخت ساختمانهای اداری در اماکن عمومی و غیره می باشد.

به لحاظ نوع استفاده از خانه پیش ساخته و ویلای چوبی پیش ساخته نسبت یه سازه های سنتی هیچ تفاوتی نیست و حتی در مواردی کفه ترازو به نفع خانه های پیش ساخته سنگین تر می باشد مانند امنیت بسیار بالا در برابر زلزله به دلیل استفاده از متریال سبک و یکپارچه ، سرعت بالا در ساخت و زود به بهره برداری رسیدن پروژه مورد نظر و بازگشت مالی، عدم نیاز به فونداسیون قوی به دلیل سبک بودن سازه، انجام عملیات اجرایی در هرنوع آب و هوا و شرایط جوی و سادگی در جمع آوری بدون تخریب پر سروصدا و بدون آسیب زدن به محیط اطراف و ایجاد خطر ... لذا استفاده از این نوع ویلای پیش ساخته در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده و ما نیز به دنبال ساخت این سازه ها با کیفیت بالا و خدمت به هم وطنان عزیزمان هستیم.

جهت استعلام قیمت خانه چوبی با رایمون سازه ( ویلا چوبی ) تماس بگیرید.

asadi بازدید : 445 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

ما همیشه نیاز به یک کلبه چوبی با تمام امکانات و همه لوازم رفاهی نداریم گاه می شود که ما نیازمند سرپناهی در زمین زراعی خود برای مدت زمان کوتاه و یا تاسیس استراحتگاه در محیط های گردشگری جهت اقامت کوتاه مدت توریستها می باشیم که با شکل و شمایل فانتزی و زیبا و جایی به مراتب راحت تر از چادر میباشد و حتی گاهی نمی خواهیم هزینه زیادی برای ساخت آن بپردازیم یا شاید محل احداث ناهموار یا صعب والعبور می باشد که ساخت یک کلبه چوبی با متراژ بالا در آن میسر نیست.

ما در اینجا به ایده پردازی جهت ساخت کلبه چوبی کوچک برای رفع نیازهای کوتاه مدت و همچنین با هزینه کم و ایجاد کمپینگ های کوهستانی و جنگلی می پردازیم. ادامه مطلب ...

جهت استعلام قیمت کلبه چوبی با کارشناسان مجرب رایمون سازه ( ویلا جوبی ) تماس بگیرید.

 
asadi بازدید : 75 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

زندگی در یک خانه چوبی تجربه ای است که به سختی می تواند با هر نوع زندگی دیگری همخوانی داشته باشد. این خانه های چوبی بهترین راه برای آرامش و لذت بردن از یک زندگی شاد و سالم هستند.

خانه های چوبی یک زندگی راحت و شاد را ارائه می دهند و یک راه حل عالی برای دور شدن از سر و صدا، آلودگی و ازدحام شهرها هستند. این خانه های چوبی در زیستگاه های طبیعی واقع شده اند و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری برای ساکنین خود می شوند. چوب، به خودی خود خواص زیادی برای بشر دارد. در این مقاله به معرفی تعدادی از این خواص می پردازیم.

عایق طبیعی

چوب عایقی طبیعی است. بدین معنی که کسانی که در یک خانه چوبی ساکن هستند از شدت شرایط جوی خارجی در امان هستند. حتی اگر در زمستان هوای بیرون بسیار سرد باشد، دمای داخلی یک خانه چوبی در یک سطح یکنواخت باقی می ماند.

افت ناگهانی دما تأثیر اندکی بر افت دمای فضای داخلی یک ساختمان چوبی دارد. در حالی که، دمای داخلی سازه های بتنی بلافاصله با تغییر وضعیت آب و هوای خارجی نوسان می کند. به همین دلیل، سازه های چوبی، مکانی راحت و دنج برای زندگی می باشند. همچنین، کسانی که در خانه های چوبی سکونت دارند از لحاظ جسمی و روحی وضعیت بهتری دارند زیرا در محیطی با دمای پایدار زندگی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت خانه چوبی با کارشناسان مجرب ایمون سازه ( ویلا چوبی ) تماس بگیرید.

asadi بازدید : 230 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

این نوع خانه پیش ساخته چوبی به لحاظ ساختار و شکل اسکلت کاملا مشابه سازه های LSF میباشد با این تفاوت که جنس اجزای تشکیل دهنده اسکلت به جای فولاد و مقاطع سرد نورد شده از پروفیلهای چوبی می باشد. 

تمامی مراحل ساخت این نوع کلبه چوبی همانند خانه های پیش ساخته lsf می باشد اما از نظر سرعت انجام عملیات اجرایی به دلیل اینکه اکثر اجزای سازه در محل برش خورده و نصب می شود از سازه های lsf زمان بیشتری را می طلبد.

زمان ساخت یک کلبه چوبی به روش قاب سبک به دلیل وجود قطعات و ریزه کاری های فراوان نسبت به خانه چوبی به روش الواری بالا یر می باشد.

آم این در صورتیست که محل اجرای کلبه چوبی طوری باشد که نتوان از جراثقال جهت مونتاژ دیوارها استفاده کرد

در غیر این صورت دیوارهای کلبه چوبی در کارگاه آماده شده و به صورت پالت با کمک جراثقال در زمان کم در محل پروژه مونتاژ می گردد.

به دلیل استفاده چوب به جای بتن در کف ساختمانهای های دو طبقه به بالا وزن این خانه چوبی از سازه های Lsf کمتر بوده و به همین دلیل ارتعاش بسیار کمتری در آن مشاهده می شود.

از جمله الزامات در این سیستم ساختمانی اجرای صحیح و اصولی عایق بندی حرارتی، رطوبتی، صوتی و هوا بندی است که بدون آن کاربری ای سازه ها به شدت به خطر خواهد افتاد.

جهت اطلاعات دقیق از قیمت کلبه چوبی کلیک نمایید.

معایب و مزایای کلبه چوبی با سیستم قاب سبک چوبی

سبکی سازه ، عمر بالا و سریع الساخت بودن آن نسبت به سازه های متعارف سنتی از مزایای این نوع سازه ها می باشد.
دوجداره بودن آن همانند خانه های پیش ساختهLsf در صورت عدم اجرای صحیح عایق بندی و هوابندی یکی از ضعفهای بزرگ این سیستم سازه های می باشد ضمن اینکه عدم دقت در انتخاب چوب مصرفی اعم از خشک بودن آن و همچنین انتخاب پروفیلهای نازک در اسکلت و نمای بیرونی در اقلیم و آب و هوای منطقه ای مثل ایران باعث بروز مشکلاتی اعم از همکشیدکی ، قارچ زدگی و ایجاد صدا در اثر انقباض و انبصاط و حتی ترک خوردگی شدید در طول عمر سازه و تغییر فصول می شود.

تمام نمونه کارهای کلبه چوبی را مشاهده نمایید. 

asadi بازدید : 49 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

این روزها مواد و اشیایی که با استفاده از متریال های مصنوعی ساخته و پرداخته شده اند، اغلب به عنوان رایج ترین و شیک ترین لوازم و ضروریات دکوراسیون منزل در آپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این مواد و وسایل که با مواد مصنوعی و بعضا شیمیایی تهیه شده اند و رواج کاربرد آنها به اندازه ای است که اغلب ما فراموش کرده ایم یکی از راه های رسیدن به آرامش در فضای منزل و کمک به تندرستی در کنار پیشگیری از بروز امراض مختلف، کاربرد عناصر طبیعی در محیط منزل است. بازگشت به قرن ها پیش یعنی زمانی که انسان تنها با هدف برپایی سرپناه اقدام به ساخت مسکن می کرد، نشان می دهد در آن زمان ۱۰۰ درصد مصالح و موادی که انسان برای ساخت منزل مورد استفاده قرار می داد، از عناصر طبیعی تشکیل می شد.

در این میان چوب نقش قابل توجهی در احداث سرپناه انسانی داشت. چوب علاوه بر کاربرد در ساختن مسکن های اولیه، همچنین مهم ترین ماده برای ساخت وسایل داخلی منزل هم محسوب می شد. امروزه هم چوب در کنار سایر مواد و متریال های مصنوعی، هنوز نقش قابل توجهی در دکوراسیون منزل ایفا می کند که بیشتر جنبه های خلق زیبایی آن مورد توجه است. اما همان طور که گفته شد، استفاده از عناصر طبیعی نظیر چوب علاوه بر کاربردی که می تواند با آفرینش زیبایی در منزل داشته باشد، به دلیل آنکه جزو عناصر طبیعی محسوب می شود، می تواند در خلق فضایی مطبوع، بر سلامت جسم و روح انسان موثر باشد. اما، چوب هم مانند سایر اشیا و موادی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد، دارای خواص و ویژگی هایی است که بد نیست قبل از اینکه به کاربرد آن در دکوراسیون آپارتمان مسکونی خود بیندیشید، نکاتی درباره آن بدانید.

جهت اطلاع از قیمت خانه چوبی تماس بگیرید.

کارشناسان و متخصصان دکوراسیون مهم ترین خواص چوب را این گونه تعریف می کنند:

خاصیت رنگ در چوب

چوب رنگ های مختلفی دارد، اما اغلب طیفی از قهوه ای در آن به چشم می خورد رنگ قهوه ای در ترکیب با سایر رنگ ها حالت های مختلفی را برای کاربر تداعی می کند. چوب های تیره رنگ در کنار رنگ های گرم پرمایه مانند زرشکی ترکیبی وزین و حرفه ای می سازند که در دکوراسیون دفترهای اداری یا اتاق کار در منزل کاربرد زیادی دارد. اتاقی که ست میز و صندلی آن از چوب تیره رنگ با روکش زرشکی در کنار پرده هایی با زمینه زرشکی و گل های قهوه ای و تور کرم چیدمان شده همه را مبهوت جذابیت خود می کند. چوب هایی با رنگ های میانه مانند قهوه ای، شکلاتی و گردویی نیز در کنار رنگ های سردی همچون آبی فیروزه ای و سبزآبی ترکیباتی شاداب، ملایم، آرامش بخش و مناسب برای محیط های خانوادگی، تفریح و استراحت ایجاد می کنند. رنگ هایی که در کنار هم تداعی کننده قایقی چوبی در کنار امواج دریایی کم عمق و آبی هستند.

استفاده از این ترکیب ذهنی، انسان را آرام کرده و بدن را به سکون دعوت می کند. نشستن بر روی یک مبل راحتی و تماشای تلویزیون در تعطیلات آخر هفته در ویلایی با کف چوبی به رنگ گردویی، دیواری از چوب نارون کرم مایل به زرد، پرده های راه راه آبی کم رنگ و پررنگ و روکش مبلمان آبی با طرح سبز رنگ، می تواند به خوبی آرامش را به افراد انتقال دهد. چوب های روشن زرد مایل به صورتی، کرم و سفید مایل به زرد از پراستفاده ترین چوب ها هستند. اگر خلاقیت و جسارت نداشته باشید، شاید این رنگ ها را بدون معنای خاصی در کنار هم بگذارید، اما اگر کمی جرات به خرج دهید و این رنگ ها را با رنگ های گرم ملایم همنشین کنید، نتایج بهتری می گیرید. یک سرویس ناهارخوری ساده شش نفره بدون منبت کاری از جنس چوب راش همراه با یک رومیزی کتان اخرایی و قالیچه قرمز، فضایی آرام و در عین حال با نشاط می سازد. می توان چوب راش یا افرا را در کنار چوب گردو یا چنار تیره رنگ قرار داد و ترکیبی کلاسیک ساخت که برای محیط های پذیرایی و مهمان خانه علاوه بر سنگینی و وقار، راحتی را نیز القا می کند.

جهت ساخت کلبه چوبی با کارشناسان رایمون سازه تماس بگیرید.

اگر می خواهید خانه تان آرام باشد

محیط پوشیده از چوب، صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب کرده و سپس منعکس می کند. این کار از پیچیدن صدا جلوگیری و همچنین اختلاف طول موج ها را در آن محل تعدیل می کند. چوب های خشک و سبک مانند کاج صدای زیادی در هنگام راه رفتن با کفش ایجاد کرده و چوب های سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می کنند. این صداها را می توان در کاربری های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند.
شکنندگی دربرابر فرسایش کم
ضریب سختی چوب پایین است و در برابر موادی همچون سرامیک و سنگ، جسمی بسیار نرم محسوب می شود. اما در عین حال به علت خاصیت ارتجاعی و بافت آونددار، فرسایش آن بسیار کم است. بنابراین چوب مصالحی مناسب برای مبلمان و پوشش های داخلی خانه است، زیرا علاوه بر مسائل زیبایی شناسی، موجب افزایش ایمنی به خصوص برای کودکان و سالمندان می شود. به راحتی می توان اثر ضربه بر روی دسته صندلی فلزی و چوبی و همچنین کفپوش سنگی و چوبی را مقایسه کرد.

مناسب برای سرما و گرما

ظرفیت حرارتی در چوب به گونه ای است که نوسانات دمایی آن بسیار کمتر از سایر مواد و متریال ها است. کف ها و مبلمان چوبی به ندرت در سرمای زمستان آن قدر سرد می شوند که نتوان لمس شان کرد. اما برعکس، یک کف سرامیکی در خانه ای گرم هم ممکن است سرد باشد و برای راه رفتن روی آن نیاز به جوراب و پاپوش است.

متریالی انعطاف پذیر

امروزه چوب را به اشکال گوناگون می بینیم. تخته، الوار، تخته چندلایی و روکش، اینها حالت های معمول چوب هستند که ما در اطراف خود می بینیم. مبلمان، دکور، کابینت، مجسمه، گلدان و حتی قاشق و بشقاب را از چوب می سازند. انواع کمد و کابینت از چوب و تخته چندلایی ساخته می شوند که در برابر آب و حشرات بسیار مقاومند. حالت هایی از چوب نیز وجود دارند که کاربرد آن ها خاص تر است. این انعطاف بالا باعث می شود بتوان چوب را به اشکال گوناگون و برای هر نوع فضایی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، برخی چوب را مدتی در رنگ شناور می کنند و رنگ دلخواه شان را به بافت آن می دهند. در این حالت بافت نرم چوب رنگ بیشتری به خود می گیرد و اشکال زیبایی خلق می شود.

بازی با نور

سطح چوب را می توان به روش سند بلاست برجسته کرد و با رنگ و نورپردازی، پرسپکتیوی بدیع در آن به وجود آورد.

پروژه های ویلا چوبی را مشاهده نمایید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 191
  • بازدید سال : 1,136
  • بازدید کلی : 31,717