loading...
vilachoobi
asadi بازدید : 68 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

موضوعی که همه در مورد کلبه چوبی مسکونی بر سر آن توافق دارند، احساس یکی‌بودن آن‌ با طبیعت است. این کلبه‌ها دنج و راحت هستند. هنگامی که وارد یکی از آن‌ها می‌شوید، احساس می‌کنید در خانه‌ی خودتان هستید و این احساس در ماه‌های سرد زمستان بیشتر هم می‌شود. وجود یک شومینه به زیبایی این کلبه‌ها می‌افزاید.

شومینه‌ها فقط مخصوص اتاق نشیمن نیستند، بلکه برای اتاق‌خواب هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شومینه‌ها مایه آسایش و راحتی هستند. می‌توانید تصور کنید که در حال نگاه‌کردن به زغال‌های سرخ و شعله‌های آتشی هستید که اتاق شما را روشن می‌کنند. با وجود این‌که ممکن است داشتن یک شومینه در اتاق‌خواب شدنی نباشد، می‌توانید با چند گام ساده تجسمی از آن را به‌وجود آورید.

این کار باعث می‌شود فضای گرم‌تر و دنج‌تری داشته باشید و کمک می‌کند تا بر روی مهارت‌های خودکفایی خود کار کنید. این‌طور که دنیا پیش می‌رود، در آینده‌ای نزدیک، داشتن چنین مهارت‌هایی ضروری خواهد بود. خوبی این پروژه سادگیِ آن است و همچنین فرصت خوبی فراهم می‌کند تا در کنار عزیزانتان باشید. بیایید شروع کنیم.

جهت مشاهده نمونه کارهای خانه چوبی کلیک نمایید.

وسایل مورد نیاز

منبع نور

شومینه، حتی اگر مصنوعی باشد، باید ظاهری شبیه به یک منبع گرمای واقعی داشته باشد. به همین دلیل شما به یک منبع نور احتیاج خواهید داشت. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از شمع استفاده کنند، چون شمع‌ها نورِ گرمی دارند. اما توجه داشته باشید که اگر بدون مراقبت رها شوند، می‌توانند عواقب ویران‌کننده‌ای در پی داشته باشند. همچنین استفاده از شمع در نزدیکی حیوانات خانگی و کودکان توصیه نمی‌شود.

گزینه‌ی بعدی لامپ است. این گزینه نیز گاهی محکوم به شکست است، چرا که بعضی از لامپ‌ها به‌قدری داغ می‌شوند که امکان دارد آتش بگیرند. می‌توانید از یک منبع مشابه استفاده کنید. هر کدام را که انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که برای پرهیز از هر نوع حادثه‌ای حواس‌تان به شومینه باشد.

ابزار

در این روش، به یک میز آرایشِ کِشودار قدیمی احتیاج خواهید داشت، احتمالاً می‌توانید در اتاق‌خواب یا انباری یکی پیدا کنید. حالا، این‌جاست که مهارت‌های خودکفایی شما محک زده خواهد شد. شما به یک پیچ گوشتی، یک چکش، رنگ، تعدادی پیچ، تعدادی میخ بی‌سَر، بتونه‌ی چوب یا یک ماده‌ی چسبنده‌ی دیگر نیاز خواهید داشت. اگر یک میز عسلی قدیمی دارید که یک‌ گوشه بلااستفاده افتاده است، می‌توانید آن را هم به ترکیبات ساختاری اضافه کنید. با وجود این‌که ممکن است در نهایت از همه‌ی این ابزارها استفاده نکنید، خوب است که در صورت نیاز آن‌ها را در کنار خود داشته باشید. در مورد ماده‌ی چسبنده خیلی سخت‌گیری نکنید. می‌توانید به‌جای آن از چسب یا گچ استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت خانه چوبی با ویلا چوبی تماس بگیرید.

روند انجام کار

در وهله‌ی اول، تمام وسایل موردنیاز را تهیه کنید. با این کار، دیگر وقفه‌ای در کارتان نمی‌افتد و لازم نیست با شتاب به فروشگاه یا انباری بروید تا وسیله‌ای را که نیاز دارید، بردارید. در مورد میز آرایش باید بگوییم که بهتر است یک میز آرایش قدیمی و کهنه که دیگر زیاد از آن استفاده نمی‌کنید را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید چنین میز آرایشی پیدا کنید،گشتی در خیابان بزنید شاید به‌طور شانسی به یک حراجی اثاثیه‌ی منزل بر بخورید.

مردم اغلب میزهای آرایش قدیمی خود را به قیمت‌های بسیار پایینی می‌فروشند. اگر برای استفاده از یک میز آرایشِ نو تردیدی ندارید، می‌توانید مقداری پول جمع کنید.

ارتفاع و طول میز آرایشی که انتخاب می‌کنید باید هم‌اندازه‌ی شومینه‌ای باشد که می‌خواهید برای مکان موردنظرتان بسازید. در این مرحله، این تنها چیزی‌ست که باید نگران آن باشید. نه رنگِ آن مهم است و نه عرض آن، بلکه فقط ارتفاع و طول میز آرایش است که اهمیت دارد. فرض را بر این بگذاریم که شما یک شومینه‌ی بزرگ می‌خواهید، پس یک میز آرایش بزرگ تهیه کنید و همین‌طور بالعکس.

حالا می‌رسیم به دلیل این‌که میز آرایش باید بلااستفاده باشد. مرحله بعدی شامل برداشتن تمام کشوها و قطعات فلزیِ درون میز آرایش است. زمانی که کارِ بیرون‌ آوردن قطعات به پایان برسد، میز آرایش باید مثل یک فضای توخالی شده باشد. این یعنی تمام ریل‌ها و پیچ‌ها از جای خود درآمده باشند. اگر این کار درست انجام شود، فقط چهارچوب یا همان بدنه‌ی میز آرایش باقی خواهد ماند. اما نگران نباشید، اگر زمانی خواستید دوباره در آن رخت و لباس و وسایل شخصی بگذارید، باز هم می‌توانید آن را سرهم کنید.

کشوها را کنار بگذارید و از بین‌شان، آن‌ سه تایی را که از همه بیشتر می‌پسندید انتخاب کنید. رویه‌ی خارجی این سه کشو باید از بقیه سالم‌تر باشد. تخته‌ی جلوییِ این کشوها (یعنی قسمتی که دسته روی آن قرار دارد) را جدا کنید. دسته‌ها را نیز درآورید و جای سوراخ‌های پیچ را با چسب پر کنید. حالا می‌توانید تا زمانی که چسب کاملاً خشک شود، استراحت کوتاهی بکنید. شاید بتوانید برای خود کمی قهوه دم کنید و در حینی که منتظر تکمیل‌شدن شومینه خود هستید آن را داغ بنوشید.

وقتی چسب‌ها خشک شدند، شروع کنید به چسباندن آن سه تخته به چهارچوب میز آرایش. بالاترین بخش چهارچوبِ خالی میز آرایش را پیدا کنید؛ یعنی جایی که قبلاً بالاترین کشو قرار داشت. یکی از تخته‌ها را به کمک میخ به میز آرایش محکم کنید. در صورت امکان از کوچک‌ترین میخی که می‌توانید بیابید استفاده کنید، به این ترتیب مطمئناً در آخر کار یک سطح صاف و یکدست خواهید داشت. یا به جای آن می‌توانید تخته را از داخل به میز آرایش پیچ کنید.

سپس فاصله‌ی باقی‌مانده بین تخته‌ی وصل‌شده و انتهای میز آرایش را اندازه بگیرید. فاصله‌ی باقی‌مانده تا سطح زمین را لحاظ نکنید و در عوض روی فضای خالی تمرکز کنید. حالا این اندازه را با اندازه‌ی دو تخته‌ی دیگری که در اختیار دارید مقایسه کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید چه اصلاحاتی باید انجام دهید.

اگر طول تخته‌ها از اندازه‌ی فضای خالی کمتر باشد، باید انتهای میز آرایش را ببرید. اما اگر طول تخته‌ها درازتر از اندازه‌ی فضای خالی باشد، باید تخته‌ها را ببُرید تا هم‌اندازه‌ی فضا شوند. شما نیاز دارید که تخته‌ها با آن فضا جفت شوند، به عبارتی باید بتوانید تخته‌ها را از درازا در آن فضا جا دهید و برای این کار باید متناسب با شرایط موجود، اصلاحاتی انجام دهید.

حالا می‌توانید تخته‌ها را به صورت عمودی به میز آرایش متصل کنید، یکی را سمت راست بچسبانید و دیگری را سمت چپ. از میخ‌های کوچک استفاده کنید تا کار نصب را بی‌دردسر به اتمام برسانید. فرض کنیم شما قسمتی از میز آرایش را بریده‌اید؛ در این حالت انتهای میز آرایش شما باز است و برای این‌که کار تمام‌ شده به نظر برسد باید فکری به حال تَه آن کنید. این‌جاست که به یک میز عسلی احتیاج پیدا خواهید کرد. پایه‌های عسلی را ببُرید و سطح میز را به تَه میز آرایش وصل کنید.

در آخر، با استفاده از رنگ داخل شومینه را سیاه و بیرون آن را سفید کنید، چون این کار چوب را از نظرها پنهان خواهد کرد. می‌بینید؟ این یک روند بسیار ساده برای تکمیل زیبایی کلبه‌ چوبی شماست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 1,137
  • بازدید کلی : 31,718