loading...
vilachoobi
asadi بازدید : 65 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

رنگ آمیزی سطوح چوبی ممکن است یک فرایند ساده به نظر برسد که شروع انجام آن کار ساده ای است اما در واقع اینطور نیست! چوب یکی از پیچیده ترین سطوح برای رنگ آمیزی است و اگر رنگ مناسبی برای این کار انتخاب نکنید، ممکن است در نهایت به نتیجه دلخواه خود نرسید. بنابراین، از چه رنگی برای چوب استفاده کنید؟ چگونه می توان بسته به نوع چوب از یک رنگ خاص استفاده کرد؟ و چگونه این کار را به درستی انجام می دهید؟

همیشه در نگاه اول نقاشی خانه ها ممکن است کاری اسان به نظر برسد و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قلم مو بردارید، آن را به رنگ اغشته کنید و شروع به رنگ آمیزی کنید. درست است شما می توانید این کار را انجام دهید، اما باید باید بدانید بدون انجام امادگی های لازم نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. چوب با دیگر مواد تفاوت بسیاری دارد و شما باید این را نظر بگیرید، زیرا رنگ آمیزی خانه معمولی با خانه چوبی متفاوت است. ما در این مقاله می خواهیم نکات ضروری، برای نقاشی یک خانه چوبی را برای شما عزیزان بگوییم.

مرحله اول آماده سازی چوب

باید به این نکته توجه داشته باشید که با رنگ نو می توان جلوه جدید و زیبایی به خانه بخشید، اما امکان دارد که برای پوشش نقص های موجود در چوب کارایی چندانی نداشته باشد. برای مثال اگر قسمتی از خانه که چوب ان دارای ترک، شگستگی یا سوراخ باشد در این حالت است که خانه هنوز نقص دارد و بهتر است قبل از هر کاری این ایرادها را برطرف کنیم. اگرچه ممکن است فکر کنید که رنگ می تواند کاستی های موجود در چوب را بپوشاند، اما در نگاهی دیگر همچنین می تواند در برجسته شدن آنها موثر باشد!

Painting wooden villa

چگونه باید چوب را آماده نقاشی کنیم؟

  1. تراشیدن

در ابتدا باید وجود یا عدم وجود رنگ قدیمی بر روی چوب را ارزیابی کنید. در هرجا که رنگ قدیمی می بینید باید آن را از بین ببرید، زیرا در ظاهر جدید چوب تاثیر زیادی می گذارد. برای از بین برد رنگ شما می توانید از چندین ابزار از جمله چاقوی بتونی استفاده کنید. دقت در این کار خیلی ضروری نیست؛ چرا که این کار فقط یک گام در روند اماده سازی است و شما برای خلاص شدن از شر هر رنگی که روی سطوح است می توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید. بیشتر تمرکز را باید روی تمیز کردن چوب قبل از سنباده زدن بگذارید که این کار باعث می شود رنگ به راحتی بر سطح چوب بچسبد.

  1. پر کردن

در مرحله دوم باید به دنبال هرگونه سوراخ یا ترک چوب باشید زیرا قبل از شروع رنگ امیزی چوب، باید این سوراخ و ترک ها را پر کنید. مقداری بتونه چوب می تواند برای پر کردن ترک و سوراخ چوب کارایی داشته باشد. همچنین تهیه یک مواد پرکننده با کیفیت عالی بسیار مهم است. برای پر کردن فضاها از بتونه و برای پر کردن سوراخ های کوچک، از یک ترکیب مشترک استفاده کنید و قبل از سنباده زدن باید اجازه دهید که خشک شود. در مورد ترک ها نیز، شکاف ها را پوشش دهید.

  1. سنباده زدن

در مرحله سنباده زدن نه نتها روکش برداشته شده، بلکه ضعف های موجود در چوب را نیز بر طرف کرده اید. الان شما سطحی ناصافی دارید که باید قبل از نقاشی آن را صاف کنید. از کاغذ سنباده بر روی تمامی سطوح که کار کرده اید استفاده کنید، زیرا این کار به شما برای از بین بردن رنگ قدیمی کمک می کند. به یک نکته توجه داشته باشید که برای افزایش کیفیت کار، باید در جهت بافت چوب کار کنید.

  1. تمیز کردن

در این مرحله ضایعات زیاد بوده و باید آنها را تمیز کنید، زیرا اگر تمیز نشود در نقاشی خلل ایجاد می کند. یکی از راه های عالی برای مقابله با گرد و غبار استفاده ار جارو برقی است. در روش دوم شما می توانید از پارچه نم دار برای این کار استفاده کنید و بعد منتظر بمانید که کاملا خشک شود. اگر در این مرحله شروع به رنگ آمیزی چوب کنید، مطمئنا نتایج ایده آلی نخواهید داشت.

  1. تقسیم بندی

امکان دارد شما تمایل به رنگ آمیزی همه قسمت های ویلای خود را نداشته باشید. در این زمان باید به هر بخشی است که نمی خواهید رنگ کنید یک نوار بچسبانید. فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید از ترکیب رنگ ها استفاده کنید، نوار چسب زدن را پس از انجام بتونه کاری انجام دهید.

  1. بتونه کاری

بتونه کاری یکی از مراحل ضروری رنگ آمیزی محسوب می شود که برای رسیدن به یک ظاهر یکنواخت می توان با اعمال یک لایه آستر از این مرحله عبور کرد. گاهی اوقات، آماده سازی باعث افزایش بافت چوب می شود. اگر این اتفاق افتاد، شما می توانید با استفاده از کاغذ سنباده کمی آن را سنباده بزنید. قبل از انکه بخواهید دوباره روی چوب کار کنید، از پاک شدن ضایعات چوب اطمینان حاصل کنید. بتونه کاری درست می تواند بر خوب به نظر رسیدن نقاشی تاثیر بگذارد.

wooden villa

5 نوع رنگ که می توانید برای ویلای چوبی خود استفاده کنید

ممکن است انواع مختلفی از رنگ ها وجود داشته باشد که شما با استفاده از آنها می توانید به ویلای چوبی خود جلوه زیبایی ببخشید اما ما در ادامه این مطلب، 5 مورد از رایج ترین و متداول ترین انواع رنگ های مناسب ویلا چوبی را با هم مرور می کنیم.

  1. رنگ های روغنی پایه

چه چیزی رنگهای روغنی را به انتخابی عالی تبدیل می کند؟ این نوع رنگ ها می توانند به راحتی سطوح ترک خورده را پوشش دهند. علاوه بر این، می توانید از ظرافت و زیبایی که بعد خشک شدن این نوع رنگ و مات شدن آن نمایان می شود بهره ببرید. همچنین این رنگ برای چوب به راحتی قابل اجرا است. در حالی که این آسان ترین روش نیست اما رنگ روغن این ویژگی را دارد که به ناهمواری های سطح چوب و عمق شکاف ها نفوذ می کند.

  1. رنگ لاتکس

در مورد سهولت استفاده، تعداد کمی از رنگ ها را می توان با رنگ لاتکس مقایسه کرد. توانایی چسبیدن به چوب و عدم نیاز به بتونه کاری و انجام کارهای مقدماتی از جمله مزایای این نوع رنگ بشمار می رود. علاوه بر این، لاتکس به ندرت به برس و یا فرچه رنگ می چسبد. به طور کلی عملکرد فوق العاده ای دارد و زمان کمی برای استفاده از آن نیاز خواهید داشت.

  1. رنگ بر پایه آب

رنگ های بر پایه آب بسیار سریع خشک می شوند. لازم نیست روزها منتظر بمانید تا بتوانید از آن سطوح استفاده کنید. در عوض، چند ساعت برای خشک شدن رنگ آب کافی خواهد بود.  اگر این ویژگی کافی نبود، باید بگوییم تمیز کردن رنگ های آبی بسیار ساده است. اگر به اشتباه رنگی را بر روی چوب اعمال کنید، می توانید به راحتی آن را پاک کنید حتی اگر قبلاً خشک شده باشد. بنابراین تمیز کردن آن ساده ترین کار است. بر همین اساس مقاومت و دوام کمتری خواهد داشت پس اگر برای بیرون از منزل یا محیطی که در شرایط سخت مقاومت کند نیاز دارید، رنگ بر پایه آب ممکن است انتخاب مناسب شما نباشد.

  1. رنگ آکریلیک

وقتی صحبت از جا گذاشتن سطحی منحصر به فرد و زیبا بر روی چوب می شود، رنگ اکریلیک احتمالاً گزینه بسیار خوبی است. اکریلیک ها سریع خشک می شوند، هیچ بویی ندارند و جلوه ای استثنایی ارائه می دهند که از نظر زیبایی و صافی فراتر از انتظار شما خواهد بود. رنگ های اکریلیک مقرون به صرفه هستند و در طیف وسیعی از مقادیر می توانید آنها را تهیه کنید. اما رنگ های اکریلیک دوام بالایی نسبت به دیگر رنگ ها ندارند و رنگ آمیزی مناطق بزرگ با آنها می تواند کار سختی باشد.

  1. رنگ گچی

می توان گفت رنگ گچ نوعی رنگ بر پایه آب است اما منحصر به فرد بودن آن مستلزم بخش دیگری است. تفاوت بین رنگ گچی و رنگ آب معمولی در ظاهر و احساس شبیه بودن آن به گچ است، تقریباً مانند یک روکش مات. رنگ گچی تقریباً به هر سطحی می چسبد. بنابراین ، نیازی به آماده سازی اضافی قبل از رنگ آمیزی نیست.

شروع رنگ امیزی

بعد از پایان همه مراحل مقدماتی، اکنون شما آماده رنگ امیزی پیش ساخته چوبی هستید. با انتخاب رنگ بر اساس براقیت و فرمولاسیون آن شروع به رنگ آمیزی کنید. همچنین در این مرحله توجه داشته باشید که یکی از نکات بسیار مهم، استفاده از قلموهای مرغوب است و همیشه به یاد داشته باشید که از بالا به پایین کار کنید. در آخر یک رنگ امیزی منظم و نگهداری مناسب، به شما در حفظ فرم خوب کلبه چوبی کمک خواهد کرد.

شما عزیزان می توانید جهت ساخت کلبه چوبی و یا تمامی سازه های چوبی با مشاورین متخصص ویلاچوبی (رایمون سازه) تماس حاصل نمایید و همچنین از قیمت کلبه چوبی و ویلا چوبی به صورت دقیق اطلاعات کامل کسب نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 1,148
  • بازدید کلی : 31,729