loading...
vilachoobi
asadi بازدید : 64 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین ابزارهای مصرفی برای دکوراسیون خارجی و داخلی منازل چوب است که استفاده از این ابزار زیبا و کاملا طبیعی بیشتر در طراحی و ساخت خانه های ویلایی استفاده می شود. در نمای داخلی بعضی از خانه های مدرن امروزی بیشتر از چوب استفاده می شود. چوب ها انواع متفاوتی دارند و در رنگ بندی های مختلفی ساخته می شوند. هماهنگی و متحد بودن دیگر وسایل و اجزای خانه مانند سرویس مبلمان و میز تلویزیون با دکوراسیون چوبی منازل باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی منزل می شود.

استفاده از چوب در نمای داخلی و خارجی ویلا

راهکار‌های بسیاری وجود دارد تا با استفاده از آن ها بتوانید ویلا چوبی‌ خود را تزئین کنید توجه به نمای اصلی ویلا یکی از این راهکار‌ها است زیرا هر چه نمای ویلایی لوکس‌تر باشد آن ویلا ارزنده تر خواهد بود و از موارد دیگر برای تزئین ویلا چوبی به کار بردن سقف‌های شیب‌دار در نمای بیرونی ویلا است، با این حرکت شما جلوه مدرن‌تری به ویلای‌ خود می‌بخشید. همینطور با یکپارچه ساختن و همخوان ساختن فضای داخلی ویلا با نمای بیرونی آن، می‌توانید زیبایی ویلای خود را دو برابر کنید. از دیگر تزئینات بسیار شیک نمای بیرونی ویلا چوبی استفاده از پنجره های بزرگ است که به وسیله آن می‌توانید ویلای خود را تزئین کنید. استفاده از آلاچیق و استخر نیز می‌تواند به فضای ویلای چوبی‌تان منظره بهتری ببخشد.

نمای خانه از بخش های مهم خانه است طوری که اولین چیزی که در نگاه اول به چشم بیننده می‌آید نمای خانه است بنابراین لازم است که به نمای خانه اهمیت بیشتری نسبت به سایر بخش های خانه بدهید. در قدیم به نمای خانه اهمیت چندانی داده نمیشد وصرفا  فکر ساخت چند اتاق در داخل یک چهار دیواری بودند اما امروزه با رشد صنعت در زمینه های مختلف خانه ها را به کمک مهندسان معماری با بیشترین امکانات می‌سازند. از بهترین طرح هایی که نمای ویلا را جزو زیباترین و شیک ترین نماها می‌سازد استفاده از چوب است، نمای چوبی از لوکس ترین و از مقاوم ترین نماهای ویلا است. نمای چوبی علاوه بر زیبایی های خاصی که دارد، مزایای مهمی نیز دارد که برای بیشتر خانه ها لازم هستند، بنابراین خانه چوبی بسیار شیک تر و لوکس تر از سایر سازه ها است.

برای تزئین و ساخت ویلا چوبی خود با تیم مجرب رایمون سازه (ویلا چوبی) در ارتباط باشید.

هزینه ویلاهای چوبی نسبت به سایر

ویژگی دیگری که ساخت این ویلاها دارد صرف هزینه‌ی پایین ساخت و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. برخی افراد به اشتباه گمان می‌کنند که قیمت ویلا چوبی بسیار زیاد و ساخت آن بسیار پرهزینه است، اما این گونه نیست و می‌توان گفت مبلغی که برای بنا کردن ساخت خانه چوبی یا ویلای چوبی صرف می‌شود با مبلغی که برای ساختمان‌های دیگر از قبیل بتونی و فولادی انجام می‌شود، تقریباً برابر خواهد بود.

سبک تر بودن سازه‌های چوبی نسبت به سایر سازه‌ها

وزن نهایی خانه چوبی در قیاس با خانه‌هایی که با مصالح دیگر ساخته می‌شوند بسیار سبک‌تر خواهد بود زیرا الوارهای چوب در قیاس با فولاد و بتن و دیگر مصالحی که از آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود سبک ‌تر هستند.

ویلا اقامتگاهی است که معمولا در کنار خانواده و دوستان تعطیلات آخر هفته خود را در آن سپری می‌کنیم. ویلاها اغلب در مناطقی دارای هوای خنک و دور از شلوغی شهر برای مثال در کوه ها، سواحل و یا غیره ساخته می‌شوند و فضای طبیعی مناطق اطراف کاملا متناسب و هماهنگ با طرح ویلای چوبی است. اگر علاقه مند به ساخت ویلایی طبیعی و ساده هستید، پس طراحی ویلا چوبی و یا کلبه چوبی مناسب ترین سازه و ایده آل ترین گزینه انتخابی است. فضای طبیعی مناطق اطراف کاملا متناسب و هماهنگ با طرح ویلای چوبی است.

استفاده از ترمووود در نمای بیرون

از ترمووود نیز می‌توان برای نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کرد. به خصوص برای خانه هایی که در اطراف خیابان ها هستند و از شلوغی یا صدای ماشین ها رنج میبرند بهترین گزینه است زیرا چوب یک عایق صوتی است و مانع ورود و خروج صدا می‌شود.

استفاده از عناصر چوبی کنده کاری شده در تزئینات ویلاچوبی

از روش های نفیس برای زیبا سازی خانه ها عناصر چوبی حکاکی شده و زیبا از طراحی های بیرونی خانه مانند درب ها و پنجره ها است که آثار زیبا و منحصر به فردی را به خانه های چوبی اضافه می کند. عناصر تزئینات بیرونی خانه چوبی منبت کاری شده در اندازه ها ، اشکال و سبک های مختلف ایجاد می شوند و نمای بیرونی خانه را چشم گیر تر و دیدنی تر جلوه می دهند. عناصر معماری چوبی کنده کاری شده، آثار هنری واقعی را در طراحی خانه ها به ارمغان می‌آورد و ارزش های زیبایی خانه را بهبود می بخشد. برای یک ویلا چوبی مینیمالیستی می توانید یک تراس کوچک به ویلا اضافه کنید، نیازی به شلوغی و اضافه کاری های بیش از حد نیست فقط یک تراس چوبی زیبا با استفاده از یک مبل که با رنگ چوب ویلا شما نیز مطابقت داشته باشد. این ایده ها به طراحی جذاب تر ویلای چوبی شما کمک می‌کند. تزئینات پنجره ، درب ها، راه پله ها و دیوارهای چوبی از زیبایی های خانه چوبی در سبک های مدرن است که نمای زیباتری به تزئینات بیرونی خانه می‌بخشد.

در کل خانه هایی که با استفاده از چوب ساخته می‌شوند مزایای بسیاری مانند طولانی بودن عمر سازه، نگهداری آسان، داشتن ظاهری جذاب تر و امکان پیاده سازی هر نوع طرحی بر روی سازه های چوبی وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 1,150
  • بازدید کلی : 31,731